بوتاکس کف دست

تزریق بوتاکس کف دست چیست؟

از آنجایی که عرق کردن یک امر طبیعی برای تنظیم آب و الکترولیت و دفع مواد زائد از بدن و تنظیم دمای آن است ، ممکن است در برخی از افراد، تعریق بیش از حد آن دردسر ساز باشد.
یکی از روش های درمانی برای این مشکل، درمان تعریق با بوتاکس است که جدای از درمان های داروئی و جراحی می باشد.در این روش با تزریق بوتاکس به محل مورد نظر، ارتباط اعصاب محرک سمپاتیک و غدد عرق قطع شده و بنابراین ترشح عرق متوقف می شود.
مزایا و معایب بوتاکس کف دست شامل موارد مختلفی می باشد که لازم است پیش از انجام این روش در نظر گرفته شود. همچنین باید بدانید که این روش برای برخی از افراد توصیه نمی شود.
بوتاکس کف دست روشی آسان و کم هزینه است که به صورت موقت برای کاهش تعریق استفاده می شود.

نحوه تزریق بوتاکس کف دست و پا چگونه است؟

شما در ابتدا، توسط پزشک پوست و مو معاینه می شوید. در صورتی که پزشک متخصص، روش درمانی تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد دهد، شما باید خودتان را برای تزریق بوتاکس آماده کنید. بهتر است تا اگر بیماری زمینه ای و یا سابقه حساسیت و آلرژی دارید، حتما قبل از شروع جلسه درمانی، آن را با پزشک در میان بگذارید.
برای تزریق بوتاکس کف دست و کف پا، پزشک موضع مورد نظر را بی حس می کند تا بیمار در آرامش کامل باشد. سپس نواحی مورد نظر را تقسیم بندی می کند و مشخص می نماید که اعصاب غدد تعریق دقیقا در چه نقاطی قرار دارند. پس از اینکه این نقاط توسط پزشک مشخص شدند، توسط سوزن های ریز پزشکی، بوتاکس به نواحی مورد نظر تزریق می شود.

به طور کلی نحوه عملکرد بوتاکس برای درمان تعریق کف دست و کف پا به این صورت است که عصب های غدد عرق را فلج می کند تا تعریق در این نواحی به تدریج متوقف شود.

مزیت‌های تزریق بوتاکس کف دست

فواید و مزیت‌های تزریق بوتاکس کف دست

از جمله مهم‌ترین مزیت آن نحوه تزریق بوتاکس کف دست است که بدون نیاز به عملیات سنگین و سخت و تنها با تزریق ماده بوتاکس توسط سرنگ انجام می‌گیرد. جلسه تزریق بوتاکس کف دست معمولاً به حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از آن بیمار می‌تواند در روزهای آینده شاهد کاهش میزان تعریق در دست‌های خود باشد. طبق تمامی این گفته‌ها می‌توان مزیت‌های تزریق بوتاکس کف دست را در موارد زیر خلاصه کرد:

• سریع و بدون دردسر بودن مراحل انجام کار
  • بدون عارضه جانبی خطرناک و اذیت کننده
  • عدم نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی مدت
  • ظاهر شدن سریع نتایج مورد انتظار بعد از تزریق بوتاکس
  • ماندگاری بوتاکس

درباره سایر نقاط تزریق بوتاکس نیز بخوانید.

مراقبت های قبل از بوتاکس

مراقبت های قبل از بوتاکس کف دست و کف پا که باید رعایت شود شامل:

• چند روز قبل از تزریق بوتاکس برای درمان تعریق کف دست و کف پا، از خوردن غذاهای بسیار چرب خودداری کنید.
  • حداقل از یک هفته قبل از تزریق، از استعمال هر نوع دخانیات امتناع کنید.
  • یک هفته قبل از تزریق، به هیچ وجه مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت قبل از تزریق، از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید
  • از خوردن مواد غذایی همچون مارچوبه، سیر، پیاز و همچنین نوشیدن قهوه خودداری کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس کف دست

مراقبت های بعد از بوتاکس:

• بهتر است تا ۳ روز بعد از جلسه درمانی، از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از درمان، از رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • سعی کنید تا ۱ الی ۲ روز پس از تزریق دخانیات استعمال نکنید و مشروبات الکلی استفاده ننمایید.

آیا بوتاکس کف دست درد دارد؟

یکی از عوارضی که برای تزریق بوتاکس در ناحیه کف دست دیده می‌شود درد و کبودی در ناحیه ای که تزریق انجام می‌شود است.
درد ناشی از تعریق بسیاری از اوقات مراجعه کننده را از ادامه درمان منصرف کرده است. باید بدانیم که پزشکان روش های تکنیکی خوبی را برای بی حسی و مهار کردن درد در ناحیه تزریق دارند که می‌تواند در این مورد به شما کمک شایانی کند.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس کف دست

عوارض تزریق بوتاکس کف دست

تزریق بوتاکس به عنوان یک روش کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی خطرناک شناخته می‌شود. مخصوصا اگر کاندیدهای انجام آن از برندهای معتبر بوتاکس استفاده کرده و برای انجام آن از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند حداقل عارضه جانبی احتمالی را تجربه خواهند کرد. از جمله عوارض تزریق بوتاکس به کف دست که می‌توان در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی و ایمنی لازم متوجه شد عبارتند از:

1. احساس درد در نواحی تزریق به صورت موقتی و گذرا
  2. کبودی در نواحی تزریق بوتاکس
  3. ایجاد ورم و التهاب‌های جزئی
  4. حساسیت به ماده بوتاکس در صورت استفاده از برندهای نامعتبر و شناخته نشده
  5. ایجاد عفونت در نواحی تزریق بوتاکس در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر

هزینه تزریق بوتاکس کف دست

هزینه تزریق بوتاکس کف دست نیز مثل تمام عمل های زیبایی و سایر جراحی ها بسته به پزشک متخصص و کلینیکی دارد که می‌خواهید این تزریق را انجام دهید.
همین طور دوز دریافتی بوتاکس و شرایط شما متغیر است.
برای دانستن این هزینه ها کافی است در ابتدا یک جلسه مشاوره در کلینیک شکیبا در نظر داشته باشید و از تعرفه دقیق آن مطلع شوید.

بوتاکس برای درمان عرق کف دست و پا چقدر تاثیر دارد؟

بسیاری از مراجعه کنندگان مایل هستند تا بدانند پس از تزریق بوتاکس کف دست و کف پا، تا چه مدت زمانی از نتیجه آن بهره می برند و یا تزریق بوتاکس تا چه حد تاثیرگذار است؟ به طور کلی باید بگوییم تزریق بوتاکس ۸۰ تا ۹۰ درصد، مشکل تعریق کف دست و کف پا را از بین خواهد برد.

پرسش و پاسخ درباره بوتاکس کف دست:

مدت ماندگاری بوتاکس کف دست چقدر است؟

معمولاً بوتاکس کف دست، شش ماه ماندگاری دارد و در برخی افراد تا یک سال هم دیده شده است.

زمان جواب دهی بوتاکس برای درمان عرق کف دست و پا چقدر است؟

۲ تا ۴ روز بعد از اولین جلسه درمانی، شما نتایج اولیه تزریق بوتاکس کف دست و پا را مشاهده می کنید اما برای اینکه نتیجه قطعی آن را مشاهده کنید، تقریبا دو هفته زمان لازم است.